בלוג מערכת ניהול לידים

תפקידה של למידת מכונה בתעדוף לידים

איך מחשב לומד באיזה לידים כדאי להשקיע ובאיזה לא? המדריך למכירות בעידן הבינה המלאכותית

מכירות זה כמו דייג. אתה יכול לזרוק את החכה סתם ככה למים ולקוות לטוב, או שאתה יכול להיות דייג חכם שמבין את הים, יודע איפה הדגים מסתתרים, ומושך אותם עם הפיתיון המושלם.

בשיווק, איסוף לידים (גיוס לקוחות פוטנציאליים) זה כמו זריקת החכה. הבעיה? לרוב, שיטות מסורתיות כמו רכישת רשימות דואר אלקטרוני או פרסום באתרים כלליים זה כמו לזרוק רשת לתוך אוקיינוס ענק. אולי תתפוס כמה דגים, אבל הסיכוי שתצא משם עם סלמון גדול (ליד איכותי) קלוש.


אז מה עושים?
כאן נכנסת לתמונה "למידת מכונה" (Machine Learning) - טכנולוגיה מדהימה מעולם הבינה המלאכותית שכאשר משלבים אותה במערכת ניהול לידים היא עוזרת לנו לנבא אילו לידים יהפכו בסופו של דבר ללקוחות משלמים. בקיצור, במקום לנחש איפה הדגים מסתתרים, למידת מכונה עוזרת לנו לזהות אותם מראש, לחסוך זמן יקר, ולסגור יותר עסקאות.


איך בדיוק למידת מכונה עושה את הקסמים האלה?
תחשבו עליה בתור בלש פרטי דיגיטלי, כזה שיודע לחקור בטירוף. היא לוקחת את כל המידע שיש לכם על הלידים שלכם (דברים כמו גיל, עיסוק, אתרים שביקרו באתר שלכם, כמה זמן הם גוללו כל עמוד וכו') ומנתחת אותו בקפידה. בנוסף, היא בודקת דפוסי התנהגות של לקוחות קיימים ומחפשת קווי דמיון.


דוגמה:

נניח שבעבר ראיתם שרוב הלקוחות שלכם מענף ההייטק נוטים להוריד חוברת הסבר טכנית על המוצר שלכם לפני שממלאים טופס לשיחת ייעוץ. עכשיו, דמיינו שיש לכם ליד מענף ההייטק שביקר באתר וירטואלי שלכם, הוריד את אותה חוברת הסבר, וגם גולל במשך זמן רב את העמוד שמסביר על התכונות החדשות במוצר. למידת המכונה יכולה לנתח את כל המידע הזה, להבין שהליד הזה סופר רותח, ולדרג אותו בציון גבוה במיוחד. פתאום, במקום לירות באפלה ולפנות לכל ליד באותה צורה, אתם יודעים בדיוק מי הכוכבים האמיתיים ומי סתם דגיג קטן.


יתרונות השימוש בלמידת מכונה ליצירת לידים חזויה:

  • פחות בזבוז זמן: במקום לרדוף אחרי לידים שלא באמת רציניים, אתם יכולים להתמקד בלידים איכותיים שסיכויי ההמרה שלהם גבוהים.
  • יותר עסקאות: ככל שתתמקדו בלידים איכותיים יותר, כך תסגרו יותר עסקאות ותגדילו את המכירות שלכם.
  • שיפור יעילות המכירות: צוות המכירות שלכם יעבוד בצורה יעילה יותר וימכור יותר בזמן קצר יותר.
  • חווית לקוח טובה יותר: לידים יקבלו פניות רלוונטיות ומותאמות אישית, מה שיגרום להם להרגיש מוערכים ויפתח את התיאבון שלהם לרכוש את המוצר שלכם.


איך למידת מכונה משדרגת לכם את עולם השיווק והמכירות?


עכשיו, אחרי שהבנו איך למידת מכונה מזהה לידים שווים זהב, בואו נראה איך זה עוזר לכם למכור יותר:


1. קהל יעד מדויק :

  • במקום לרדוף אחרי כל מיני לידים פושרים, למידת מכונה עוזרת לכם להתמקד רק בלידים שיש להם סיכוי גבוה להפוך ללקוחות.
  • לדוגמה, מערכת ניהול לידים חכמה יכולה לסנן לידים לפי דמוגרפיה (גיל, מיקום), התנהגות גלישה באתר (אילו עמודים הם ביקרו, כמה זמן הם שהו בכל עמוד), ואינטראקציות אחרות (האם הם הורידו חוברת הסבר או צפו בסרטון).
  • כתוצאה מכך, צוות המכירות שלכם יכול להתמקד רק בלידים איכותיים, מה שמוביל ליותר עסקאות.


2. מסרים שיווקיים מדוקים:

  • למידת מכונה לא רק מזהה לידים שווים זהב, אלא גם עוזרת לכם לדבר אליהם בשפה שלהם.
  • לדוגמה, אם ליד מסוים קרא מאמר בבלוג שלכם על שילוב התוכנה שלכם עם כלים אחרים לניהול פרויקטים, אתם יודעים שהוא מתעניין בייעול תהליכי העבודה.
  • בעזרת המידע הזה, אתם יכולים לשלוח לו מיילים או תכנים שיווקיים שמדגישים איך המוצר שלכם עוזר לנהל פרויקטים בצורה יעילה יותר.
  • כתוצאה מכך, הסיכוי שהוא יתעניין במה שיש לכם להציע עולה משמעותית.


3. יחסי ציבור פרואקטיביים:

  • למידת מכונה יכולה גם לחזות את הצרכים העתידיים של הלידים שלכם.
  • לדוגמה, אם המערכת מזהה שיש לכם ליד שעבר בכל עמודי האתר שלכם שמסבירים על תכונות המוצר החדש שלכם, ייתכן שהוא נמצא בשלב מתקדם בתהליך הקנייה ומתלבט האם לרכוש.
  • בעזרת המידע הזה, אתם יכולים ליזום פניה פרואקטיבית אליו, להציע לו דמו של המוצר או לענות על כל שאלה שיש לו.
  • התוצאה? סגירת עסקאות מהירה יותר!


דוגמאות נוספות:

  • חברת SaaS יכולה להשתמש בלמידת מכונה כדי להציג ללידים סרטון הדגמה של המוצר, בהתאם לתפקיד ולענף שבו הם עובדים.
  • חברת נדל"ן יכולה להשתמש בלמידת מכונה כדי לשלוח ללידים תמונות של דירות למכירה, בהתאם לתקציב ולמיקום המועדף עליהם.
  • חברת קוסמטיקה יכולה להשתמש בלמידת מכונה כדי להציע ללידים מוצרים לטיפוח עור, בהתאם לסוג העור ולגיל שלהם.


לסיכום, למידת מכונה היא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לכם לשפר משמעותית את תהליך יצירת הלידים שלכם ולהגדיל את המכירות שלכם.

הטכנולוגיה הזו היא המפתח להצלחה בעולם השיווק והמכירות של מחר.