בלוג מערכת ניהול לידים

אוטומציה של טיפול בלידים: הכוח של AI בייעול תהליכי מכירה

דמיינו שיש לכם מכרה זהב ענקית, אבל במקום לחפור ולמצוא את הזהב בעצמכם, אתם יכולים להשתמש במכונה חכמה שתעשה את כל העבודה בשבילכם. זה בדיוק מה שבינה מלאכותית (AI) יכולה לעשות עבור תהליכי המכירה שלכם.

AI יכולה לעזור לכם למיין לידים באופן אוטומטי ויעיל, תוך חיסכון בזמן יקר והגדלת המכירות. איך? בואו נגלה...

מיון לידים בדרך הישנה? 

מיון לידים בדרך הישנה (טפסים, שיחות טלפון) יכול להיות תהליך מייגע, לא יעיל ואפילו קצת סובייקטיבי. הנה כמה מהבעיות הנפוצות:

  • קריטריונים לא אחידים: נציגי מכירות שונים עשויים להעריך לידים באופן שונה, מה שיכול להוביל להחמצת הזדמנויות.
  • קושי בקביעת סדרי עדיפויות: קשה לדעת אילו לידים צריכים את תשומת הלב של צוות המכירות קודם.
  • קושי בעיבוד כמויות גדולות של נתונים: בעידן הדיגיטלי, כל ליד משאיר אחריו עקבות רבים, וקשה לנצל את כל המידע הזה כדי להבין באמת את הצרכים שלו.
  • בזבוז זמן על לידים לא רלוונטיים: נציגי מכירות עשויים לבזבז זמן יקר על שיחות טלפון ויילים עם לידים שלא באמת רציניים.


AI הופכת את מיון הלידים לפשוט יותר

AI יכולה לפתור את כל הבעיות האלה ועוד. מערכת AI יכולה:

  • לנתח את כל המידע על כל ליד: דפים שביקר באתר, פתח מיילים, התנהגות ברשתות חברתיות ועוד.
  • לזהות את הלידים הכי "חמים": אלה שיש להם את הסיכוי הגבוה ביותר להפוך ללקוחות משלמים.
  • לדרוג את הלידים לפי סדרי עדיפויות: כך שצוות המכירות יוכל להתמקד בלידים החשובים ביותר.
  • ליצור קשר עם הלידים באופן אוטומטי: באמצעות מיילים, הודעות טקסט או אפילו שיחות טלפון.

התוצאה? צוות המכירות שלכם יכול להתמקד בדברים החשובים באמת: סגירת עסקאות.


דוגמאות לשימוש ב-AI למיון לידים:

חברת SaaS:

  • זיהוי חברות צפו בסרטון הדגמה: מערכת AI יכולה לזהות אילו חברות צפו בסרטון הדגמה באתר החברה.
  • שליחת הודעה לנציגי מכירות: מערכת ה-CRM יכולה אוטומטית לשלוח לנציגי המכירות הודעה על כך שהחברה צפויה להיות מעוניינת במוצר.
  • יצירת קשר עם החברה: נציג המכירות יכול ליצור קשר עם החברה מיד, בזמן שהעניין שלה במוצר עדיין גבוה.

חברת נדל"ן:

  • זיהוי אנשים שמחפשים דירות למכירה: מערכת AI יכולה לזהות אנשים שמחפשים דירות למכירה באזור מסוים.
  • שליחת מידע על דירות רלוונטיות: מערכת ה-CRM יכולה אוטומטית לשלוח ללידים אלה מידע על דירות רלוונטיות.
  • קביעת פגישה עם נציג מכירות: מערכת ה-AI יכולה גם לקבוע פגישה בין הלידים לבין נציג מכירות.

סטטיסטיקות:

  • מחקר של Aberdeen Group מצא ששימוש ב-Lead Scoring באמצעות בינה מלאכותית יכול לשפר את היעילות של צוות המכירות שלכם בכך שהוא מאפשר להם להתמקד ב-73% יותר לידים איכותיים!
  • מחקר של Marketo מצא ששימוש ב-Lead Nurturing מבוסס בינה מלאכותית יכול להוביל לשיפור של 50% בשיעור ההמרה של לידים ללקוחות משלמים!

 

העתיד כבר כאן: איך בינה מלאכותית מייעלת את מיון הלידים 

לשמחתנו, יש פתרון לבעיות האלה - בינה מלאכותית (AI)! תחשבו על בינה מלאכותית בתור עוזרת מחקר סופר חכמה שעוברת על כל ליד ברשימה שלכם ובודקת אותו מכל כיוון. בעזרת כל המידע שנצבר על כל ליד (דפים שביקר באתר, פתח מיילים וכו'), המערכת יכולה לעשות דברים מדהימים:

  • דירוג לידים חכם: המערכת נותנת לכל ליד ציון שמבוסס על כמה סביר להניח שהוא יהפוך ללקוח משלם. ככל שהציון גבוה יותר, כך סימן שהליד "רותח" וצריך לתת לו עדיפות. עכשיו, במקום לנחש איזה ליד שווה זהב, צוות המכירות יכול להתמקד רק בלידים עם הציונים הגבוהים ולחסוך המון זמן יקר. לדוגמה, מחקר של Aberdeen Group מצא ששימוש ב-Lead Scoring באמצעות בינה מלאכותית יכול לשפר את היעילות של צוות המכירות שלכם בכך שהוא מאפשר להם להתמקד ב-73% יותר לידים איכותיים!

  • מסרים מדויקים = יותר מכירות: בזכות המידע הרב שיש לה על כל ליד, בינה מלאכותית יכולה לעזור לכם לשלוח את המסרים הנכונים לאנשים הנכונים בזמן הנכון. תחשבו על זה כמו על פרסומת טלוויזיה - אם מפרסמים תכשיטים יוקרתיים בזמן שמשדרים תוכנית מצוירת לילדים, סביר להניח שלא יהיה להן הרבה באמת קהל רלוונטי. אותו דבר עם לידים. עם בינה מלאכותית, אתם שולחים מיילים על מוצרי ספורט לאנשים שמתעניינים בספורט ולא סתם מתכונים טעימים. מחקר של Marketo מצא ששימוש ב-Lead Nurturing מבוסס בינה מלאכותית יכול להוביל לשיפור של 50% בשיעור ההמרה של לידים ללקוחות משלמים!

  • לקוחות מרוצים = לקוחות חוזרים: כשאנשי המכירות שלכם יודעים בדיוק במה כל ליד מתעניין, הם יכולים לנהל איתו שיחות טלפון או מיילים הרבה יותר רלוונטיות וממוקדות. זה גורם לשיחות מכירה יעילות יותר וללקוחות מרוצים יותר, שגם סביר יותר שיחזרו בעתיד. לדוגמה, חברה שמוכרת ציוד משרדי יכולה להשתמש ב-AI כדי לזהות שמשרד מסוים התעניין בכסאות ארגונומיות באתר שלה. נציג המכירות יכול אז ליצור קשר עם אותו משרד ולדבר איתם ספציפית על היתרונות של כסאות ארגונומיות, מה שיוביל לשיחה הרבה יותר מעניינת ופרודוקטיבית עבור both הצדדים.

בקיצור, בינה מלאכותית לא מחליפה את צוות המכירות שלכם, אלא הופכת אותו ליעיל ומוצלח הרבה יותר.

אז מה צופן העתיד? קשה לדעת, אבל אפשר לנחש! אולי בעתיד נראה צ'אט בוטים מופעלים בינה מלאכותית שינהלו את שיחות הטלפון הראשוניות עם לידים, או אולי מערכות בינה מלאכותית יהיו כל כך חכמות שהן יוכלו לחזות מראש אילו לידים הולכים לנטוש אתכם. כך או כך, ברור שמערכות ניהול לידים מבוססות בינה מלאכותית הן כאן כדי להישאר, ואם אתם רוצים להישאר תחרותיים בעולם העסקים המשתנה כל הזמן, כדאי לכם לקפוץ על העגלה כבר עכשיו!