בלוג מערכת ניהול לידים

אופטימיזציה של טיפוח לידים עם AI

דמיינו שיש לכם גינה פורחת ומלאה פרחים יפהפיים, אבל אף פעם לא יוצאים החוצה להשקות אותם. בסופו של דבר, גם הפרחים הכי יפים יקמלו וייבלו. אותו דבר קורה גם בלידים (אנשים שהביעו עניין במוצר או שירות שלכם). אם לא מטפחים אותם עם תכנים רלוונטיים לאורך זמן, הם פשוט ייעלמו מרשימת ההפצה שלכם ולא יהפכו ללקוחות משלמים.

הבעיה היא ששיטות הליד נורטשרינג הישנות די מיושנות. בדרך כלל שולחים לכולם את אותם מיילים גנריים, בלי להתייחס בכלל למה שמעניין כל ליד ספציפי. זה כמו לנסות לגדל עגבניות ועציצי קקטוס באותה צורה - בסופו של דבר, כלום לא ישרוד.

אבל רגע, יש בשורה טובה! בינה מלאכותית (AI) נכנסת לתמונה ועומדת לשנות את כללי המשחק בכל הנוגע לטיפוח לידים. בואו נגלה איך!


הבעיה עם לידים ש"מתקררים" -  למה זה לא עובד?

נכון, לנסות ללטש את כל הלידים שלכם באותו טון זה קצת כמו לנסות לגדל עגבניות ועציצי קקטוס באותה צורה. הנה כמה מהבעיות הכי גדולות בשיטות המסורתיות :

  • תכנים חד גוניים ומשעממים: דמיינו שאתם שולחים לכל ליד באשר הוא אותו מייל גנרי על המוצר שלכם. אולי ליד מסויים מתעניין רק בתכונה ספציפית, בעוד שליד אחר בכלל לא בטוח במה הוא צריך. עם תכנים לא ממוקדים, הסיכוי שהם יפתחו את המיילים שלכם או ילחצו על הלינקים שאתם שולחים שואף לאפס.
  • חלוקה לסגמנטים כלליים מידי : לכל ליד יש רמת עניין שונה במוצר שלכם. אולי מישהו הוריד חוברת הסברה באתר שלכם אבל עדיין לא לגמרי בטוח, בעוד שליד אחר כבר קרא את כל עמודי המוצר ורק מחכה שתציעו לו הצעה. ללא חלוקה חכמה לקבוצות, אתם בעצם מדברים לכל אחד כאילו הוא בכיתה א', בעוד שחלק מהתלמידים כבר מוכנים לעבור חומר של תיכון.
  • תכנים סטטיים שתקועים במקום: דמיינו שאתם שולחים לליד סרטון הסבר על המוצר שלכם, אבל הוא כבר צפה בו באתר שלכם. בזבוז זמן, נכון? שיטותמסורתיות לא לוקחות בחשבון את הפעילות (מסע לקוח) של כל ליד.
  • דיבור בשפה רובוטית ולא בשפה אנושית: אנשים אוהבים שפונים אליהם בשמותיהם ומתייחסים לצרכים שלהם באופן אישי. אבל שיטות מסורתיות שולחות מיילים גנריים שבהם פונים לכולם בתור "שלום לקוח יקר".


העתיד כבר כאן: איך בינה מלאכותית הופכת טיפטופ של לידים לתזרים מכירות שוטף

לשמחתנו, יש פתרון לכל הבעיות האלה - בינה מלאכותית (AI)! תחשבו על בינה מלאכותית כעל גנן חכם שמטפח כל צמח בגינה שלכם בצורה אישית. בעזרת כל המידע שנאסף על כל ליד (דפים שביקר באתר, פתח מיילים וכו'), המערכת יכולה ליצור תכנים מותאמים אישית ולשלוח אותם לכל ליד בזמן הנכון. התוצאה? גינה פורחת ומלאה לקוחות מרוצים!

אז איך בדיוק בינה מלאכותית משדרגת את הליד נורטשרינג שלכם?

  • יותר לידים נסגרים, פחות מתעלמים: עם בינה מלאכותית, אתם יכולים לשלוח לכל ליד תכנים רלוונטיים וממוקדים שמעניינים אותו באמת. מחקר של Marketo מצא שחברות שעברו ל-Lead Nurturing מבוסס בינה מלאכותית ראו עלייה של 50% בשיעור ההמרה של לידים ללקוחות. במקום לירות בחץ וקשת בעיניים עצומות, אתם יודעים בדיוק איזה תכנים יעזרו לכם לכוון כל ליד היישר ל סל הקניות.

  • לידים מאוהבים = לקוחות מרוצים: בינה מלאכותית עוזרת לכם ליצור חוויה אישית לכל ליד. תחשבו על ההבדל בין לקבל שיחת טלפון משכנה שמעוניינת לדחוף עליכם ביטוח חיים לבין שיחה עם יועץ שיודע בדיוק מהם הצרכים שלכם בתחום הפיננסי ויכול להציע לכם מוצר שבאמת מתאים לכם. עם בינה מלאכותית, אתם יכולים לשלוח מיילים ממוקדים, להציע תכנים רלוונטיים באתר ולנהל שיחות טלפון חכמות שיגבירו את העניין של הלידים ויחזקו את הקשר איתם. לדוגמה, חברה שמוכרת ציוד מחשבים יכולה להשתמש ב-AI כדי לזהות שלקוח צפה בעמודים של מחשבי גיימינג באתר. מערכת ניהול לידים עם בינה מלאכותית יכולה אז להציע לו באופן אוטומטי צ'אט עם נציג מכירות מומחה בתחום הגיימינג, שיוכל לענות על כל השאלות שלו ולעזור לו לבחור את המחשב המושלם.

  • סוף סוף, סדר בבלגן: בינה מלאכותית עוזרת לכם לזהות אילו לידים הם "פירות בשלים" ומוכנים לרכישה, ומי עדיין צריך טיפוח נוסף. המערכת מנתחת את כל המידע על כל ליד ומעניקה לו ציון שמנבא את הסיכוי שלו להפוך ללקוח. עכשיו, צוות המכירות שלכם יכול להתמקד בלידים החמים ביותר ולסגור יותר עסקאות בפחות זמן. מחקר של Aberdeen Group מצא ששימוש ב-Lead Scoring באמצעות בינה מלאכותית יכול לשפר את התפוקה של צוותי מכירות ב-40%. במקום לרדוף אחרי כל ליד, אנשי המכירות שלכם יכולים להתמקד בלידים הכי פוטנציאליים, מה שמוביל ליותר סגירות עסקאות ויותר כסף שנכנס לחברה.


בקיצור, בינה מלאכותית לא מחליפה את צוות המכירות שלכם, אלא הופכת אותו לחכם, מדויק ויעיל הרבה יותר.